Amikor életemben először csináltam töltött paprikát, már kettesben éltünk Pistivel Debrecenben, és nagyon élveztem, hogy végre valami hagyományos magyaros ételt is előállítottam, ráadásul még finom is lett. Mivel azonban csak ketten voltunk, összesen négy paprikát töltöttem meg, és még két húsgombócra futotta a töltelékből. Nekem ez a mennyiség természetes volt, hiszen elég volt egy-két alkalomra kettőnknek, nem untuk meg, nem romlott meg, stb. Pisti azonban rendkívül viccesnek találta, hogy én összesen csak négy paprikát csináltam, mert náluk ez otthon mindig legalább kétszer ennyivel kezdődött. Természetesen elmesélte a mamájának is, hogy "Bori összesen négy paprikát csinált, képzeld már el", és a mamája nagyon jót derült ezen... :-) A mama utána még hetekig emlegette nevetgélve, hogy hát ez milyen jópofa, négy paprikáért megfőzni... :-)) 


Én azonban azóta is tartom magam az elveimhez, úgyhogy a minap is "csak" öt paprikát csináltam (már öt!), és pár húsgombócot. Elég is lett, nem untuk meg, mondom én, hogy nekem van igazam. Majd ha gyerekeink lesznek, csinálok kétszer ennyit. Addig marad ez a mennyiség. Aki elkészíti ezt a receptet, szorozzon-osszon a létszámnak megfelelően :-)

Hozzávalók:

- 350 - 400 g darált hús
- másfél marék rizs
- 1 tojás
- fél hagyma, nagyon apróra vágva
- só, bors, kevés pirospaprika
- 1 l paradicsomlé (ha sűrűbb, hígíthatjuk még)
- 1 dl víz
- 2 tk kukoricakeményítő

A húst, hagymát, rizset, tojást és fűszereket keverjük össze egy tálban.

A paprikákat mossuk meg, vágjuk le a tetejüket, a magokat-ereket távolítsuk el. Töltsük meg a paprikákat a húsos töltelékkel. Figyeljünk, hogy ne legyenek teljesen végig töltve, hiszen a főzés során a rizs és a hús is nő még. 

Rakjuk a paprikákat egy nagyobb lábasba, és öntsük rájuk a paradicsomlevet. Ha maradt ki töltelék, nedves kézzel formázzunk belőle gombócokat és engedjük azokat is a paradicsomos lébe. A lé nagyjából fedje el a paprikákat. Forraljuk fel a paradicsomos egyveleget, majd kis-közepes lángon hagyjuk egy-másfél óráig főni. Ízlés szerint adjunk hozzá egy kevés cukrot. 

Amikor már puha és átfőtt a töltelék, egy deci vízben keverjünk el két teáskanál kukoricakeményítőt, és adjuk a paradicsomszószhoz. Keverjük át óvatosan, ez egy kicsit besűríti a szószt. Miután még egyszer átforraltuk, már tálalhatjuk is.

Van, aki kenyérrel szereti, van, aki csak magában, szerintem nyáron ideális, könnyű ebéd vagy vacsora lehet, az újramelegítést is jól bírja.

Ti megeszitek a paprikát is, vagy csak a tölteléket? :-)

Címkék: gasztro hungary paprika sós főétel töltött

A bejegyzés trackback címe:

https://boriavilagkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr263593582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BoriBlog 2010.08.06. 18:03:00

Ja, fagyasztanék én, ha lenne akkora fagyasztóm, de momentán alig fér el benne vmi, olyan kicsi... a paprika nem "egészséges"-sztori aranyos nagyon :-D

Kátya 2010.08.06. 18:03:00

Vicces sztori a "csak 4 paprikát főzött meg Borika", de abszolút neked adok igazat: kettőtöknek minek lefőzni egy üstnyi kaját. De ha nem akarod, hogy még egyszer kinevessenek, főzzél le vagy 10 paprikát meg gombócot, és a felét fagyaszd le...tapasztalatból tudom, hogy nem csak az újramelegítést, de a fagyasztást is bírja. Jó lesz előkapni, ha egyszer nem lesz időd főzni!
A paprikát én kiskoromban mindig megettem, aztán egy időben, anyámat követve, azt gondoltam, nem egészséges (?!), és félretettem...aztán nem régiben rájöttem, hogy imádom a paprikát minden formában, miért nem enném meg főve is?!

BoriBlog 2010.08.06. 18:03:00

Igen, vannak ilyen ételek...:-) De ez valahogy annyira egyszerű, és ha az ember messze van, mint pl. mi is most, muszáj, nincs mese :-) Ja és azt nem is írtam, hogy magyar TV paprikából készült, olyan volt a boltban!!! Úgyhogy teljesen eredeti ;-) Az anyukád receptjét pedig szerintem szerezd meg, egyszer még jól fog jönni :-)

Titáti 2010.08.06. 18:03:00

Én nem eszem meg a paprikát :-), sőt nálunk húsgombóc paradicsommártással név alatt fut. Pontosabban anyukámnál. ... mert én még sose csináltam.
Nevess ki, de van az "anyu főztje", mint fogalom. És én nem is próbálom utánozni, amíg ő él. Még akkor is, ha esetleg a sírba viszi a receptet...
Van pár ilyen étel, amit csak akkor eszem, ha ő csinálja. Sajnos messze lakik és erre ritkán van lehetőségem, de akkor annál nagyobb kincs.
De a te receptedet mentettem.....
süti beállítások módosítása