Kisebb szünet után most nem az utunk részleteivel untatlak már titeket, hanem végre főztem valami újat, amit megosztásra érdemesnek is ítéltem. A múlt héten a húgomék látogattak meg minket, így nem volt időm blogot írni, de majd most! :-)

Ez a karfiol krémleves Lilla receptje alapján készült, akinek a blogját szívesen olvasom, mert gyors és egyszerű, mégis fantáziadús ételekről szokott írni. Én nagyon szeretem a karfiolt, mindenféle formában, Pisti azonban egy kicsit hadilábon áll vele. Megeszi éppen, de valamilyen megjegyzést mindig biggyeszt mellé, kivéve, ha rántott karfiolról van szó. Az, mint tudtomra adta, nagyon finom (!). Most azonban elhatároztam, hogy több levest fogunk enni, és e tervembe tökéletesen illeszkedett ez a finom, kora őszi leves. 


És a legdurvább, hogy ezúttal egy megjegyzést sem kaptam Pistitől, csak annyit mondott, hogy a karfiollevesek közül ez eddig a legjobb, mert nincs benne túl puhára főtt karfiol - ez is valami! :-)

Az eredeti recepttől annyiban tértem el, hogy egy kis szerecsendiót is használtam, ami szerintem még jobban feldobja a karfiol ízét.

Hozzávalók (2 főre):

- kb. 17 dkg karfiol
- 1 közepes krumpli
- 1 kisebb hagyma
- só, bors, szerecsendió
- 1 dl tejszín
- kevés olaj
- kevés reszelt sajt


A hagymát apróra vágjuk, a kevés olajon egy kicsit megpuhítjuk. Hozzáadjuk a felkockázott krumplit, a rózsáira szedett karfiolt, és jól átforgatjuk az olajon. Felöntjük annyi vízzel, ami épp ellepi, és puhára (de nem szét!) főzzük a krumplit, karfiolt. 

Amikor megfőtt, félrehúzzuk a tűzről, és ha egy picit hűlt, összeturmixoljuk. Ízesítjük sóval, borssal, szerecsendióval, és hozzáöntjük a tejszínt. Visszatesszük a tűzre, még egyszer összeforraljuk a levest és kész is. (Ha túl sűrű lenne, még lehet esetleg vízzel hígítani.)

Tálalásnál kevés reszelt sajtot szórunk a tetejére. A sajt istenien beleolvad, a tejszíntől a leves valóban krémes... tényleg nagyon-nagyon jó. Én még akár kis pirított bacondarabokat, vagy fokhagymás kenyérkockákat is el tudnék képzelni hozzá, ha valaki valami komolyabbra vágyik.

A karfiol mindenkinek ilyen mumus, mint Pistinek??

Címkék: leves gasztro sós karfiol gyorrs

A bejegyzés trackback címe:

https://boriavilagkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr823593592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BoriBlog 2010.09.08. 15:29:00

Szerintem megéri így krémlevesnek is kipróbálni, nagyon ott van :-) ti meg jó napközisek vagytok, esztek rendesen :-D

Kátya 2010.09.08. 15:29:00

Nekem abszolút nem mumus, sőt inkább kedvenc, Petinek meg pl. mindegy csak zöldség legyen...bármilyen formában (no meg persze legyen mellé hús is!)! Én azonban semmiképp sem tüntetném el a cuki kis karfiol rózsácskákat a levesből turmixolással. Persze értem én, ha a Férj nem szereti a puhára főtt karfiolt, meg hogy ez most egy krémleves...
Ezt leszámítva a szerecsendió újszerű, de biztos nagyon harmónizál a karfiollal. Legközelebb kipróbálom.
süti beállítások módosítása