Cukkinis lepény, miegymás

 2010.11.19. 20:24

Láttátok már az Egészséges erotika című film(klasszikus)t? Ha még nem, érdemes egyszer rászánni az időt, jó értelemben véve "beteg" egy film. Nálunk nagy kedvenc, egy-két szófordulatot emlegetünk is belőle gyakran. A mai poszt címe is így jött: a filmben ugyanis szerveznek egy augusztus 20-i ünnepséget a ládagyár dolgozóinak, és a főnök sorolja a dolgozókra váró jóságokat: "'gusztus húsz...zene, tánc... birkapörkölt...tombola, miegymás..." Ez a birkapörkölt-miegymás nálunk is gyakran megjelenik, csak amolyan kiegészítésként, szinte bármilyen szó, felsorolás után, lényegtelen, odaillik-e vagy sem... :-)



Ahogyan tehát a címből is látható, tegnap cukkinis lepényeket sütöttem vacsira, mert nemrég még egész szép cukkinit találtam a piacon, gondoltam, jól jöhet. Egy kis sajttal, fűszerekkel kombinálva szerintem még egy megrögzött húsevőnek is jó lehet... :-) A cukkinis lepény koncepció Nigellától származik, de én most egészen máshogy készítettem, mint ő.

Hozzávalók: (kb. 5-6 közepes lepényhez)

- 1 közepes cukkini
- 1 tojás
- 1 jó marék reszelt sajt, vagy apróra morzsolt feta, halloumi
- 3 ek liszt
- 1 ek zsemlemorzsa
- só, bors
- friss petrezselyem
(még lehet: friss menta)

A cukkinit közepes lyukú reszelőn lereszeljük, és összedolgozzuk a többi hozzávalóval. Egy serpenyőben pár csepp olajat melegítünk. Ha már elég forró a serpenyő, kb. 2 evőkanálnyi adagokból süssük ki a cukkinis lepényeket, egyengessük el őket egy kicsit a serpenyőben, amikor belerakjuk, hogy szép lapos-kerek formájuk legyen. Oldalanként 4-5 perc alatt már elég szép színt kapnak, érdemes esetleg egy konyhai lapáttal kilapítani még egy picit, hogy egyenletes legyen. Frissen, melegen, hús mellé vagy magában, nagyon jó kis kaja ez. Ha nem is birkapörkölt, miegymás. :-)

Címkék: film gasztro sós főétel cukkini gyorrs

A bejegyzés trackback címe:

https://boriavilagkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr283593613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BoriBlog 2010.11.19. 20:24:00

Hú de háziasszony lettél! :-D Örülök, hogy jó lett, lassan majd én is aktivizálom már magam :-)

welmi 2010.11.19. 20:24:00

Mecsináltam, zsírkirály lett. Meg a tortillát is, és a következő két tölteléket csináltam beléje, azt hogy. Wokzöldségek csípős paradicsomos-szósszal és joghurtos-uborkás-fokhagymás-csikecafatos.

BoriBlog 2010.11.19. 20:24:00

Úúú, tényleg, répa, azt is tehettem volna bele! Na de jó, hogy írtad, legközelebb teszek is :-) És igen, fincsi. Még Pisti is szájhúzás nélkül ette!

Kátya 2010.11.19. 20:24:00

Én is szoktam hasonlót csinálni, cukkinipuffancsnak hívjuk. A reszelt cukkinin kívül még reszelt répát is szoktam bele tenni...nagyon fincsi!!
süti beállítások módosítása