Napjaim és káposztás csigák

 2011.03.23. 21:09

Mostanság nagyon pörögnek a napjaim, ugyanis negyedik hete megint német nyelvtanfolyamra járok. Ez önmagában nem lenne olyan nagy szám, de ezt a mostani tanfolyamot végre nagyon eltaláltam a legutóbbiakhoz képest: a szint magasabb (már B2), végre tanulok sok újat, már majdnem egy teljes füzetet teleírtam. Persze, az intenzív német-tanulás azzal jár, hogy minden nap sok(!) házit kapunk, amit én stréber módon meg is csinálok mindig, és még egyszer sem hiányoztam... :-) Most is a berlini népfőiskolák egyikére járok (12 van), Charlottenburg-Wilmersdorf kerületbe. Ezek a népfőiskolák nagyon népszerűek itt Németországban, a (Magyarországon sajnos elhanyagolt) felnőttképzés fő intézményei, a nyelvtanfolyamokon kívül főző-, festőkurzusokat, tornaórákat, könyvklubokat és még ezerféle programot kínálnak, ráadásul kiemelt Seniorenprogram is van. Nem utolsó szempont: sokkal olcsóbbak is a kurzusok, mint a magán nyelviskolákban.

Ébredező Berlin

Így hát reggelente buszra ülök, nézelődök, megfigyelem a tavaszodó természetet, aztán tanulok, elfárad az agyam, és mindez nagyon-nagyon jó érzés! Más kérdés, hogy újabban az eddig stabilnak vélt angoltudásom kicsit "ingadozik"... A minap találkoztam egy kedves francia ismerősömmel, akivel angolul szoktunk beszélgetni, és időről-időre nem találtam angolul a szavakat, németül viszont igen! Úgy látszik, az agyam szerint most a német fontosabb - lehet, hogy igaza van :-)

Egy ilyen pörgős napon készültek a címben már emlegetett káposztás csigák is.

Csúnya kép, finom csiga :-)

A coleslaw-project után volt még lefagyasztva párolt káposzta, és volt fagyasztott leveles tésztám is itthon. A káposztát (kb. 20 dkg) kiolvasztottam, fűszereztem és gyorsan még átpirítottam, a fűszerek közt só, bors, köménymag és egy csipet pirospaprika szerepelt, valamint némi ecet és cukor is segített. A leveles tésztát (450 g, 6 nyújtott lap) szép vékonyra nyújtottam, eloszlattam rajta a káposztás tölteléket, jó szorosan feltekertem, és a rudat keskeny szeletekre vágtam. A szelet-csigákat eligazgatva sütőpapírral bélelt tepsibe/sütőlapra fektettem, a tetejüket megkentem olvasztott vajjal, és 200°C-ra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt készre sütöttem őket.

A csigák pont akkorára sikerültek, hogy Pisti egy falatban meg tud enni egyet. Odaraktam a tálat elé, mondtam neki, hogy ne egyen sokat, mert lesz vacsora is. Mire kész lett a vacsi, a csigák fele már eltűnt. Vacsorát ma már nem kért. :-)

Nektek hogy telnek a napjaitok mostanság?

Címkék: berlin tanulás gasztro sós káposzta főétel leveles tészta gyorrs

A bejegyzés trackback címe:

https://boriavilagkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr443593643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása