Mini csigák, farsang és egyebek

 2010.02.28. 15:54


Egy hete farsangon jártam, ahol sok kedves volt kollégával, baráttal mulatoztunk. A jelmezverseny mellett kvíz is volt, melyet házigazdánk, "Vica" :-), a 90-es évek szellemében állított össze. Volt zenefelismerés, történelmi kérdések és sok vicces momentum: erősen újraéltük kamaszkorunk nagy zenéit, előjöttek az első diszkós emlékek és nyereményként még Kojak-nyalókát és ujjbábokat is kaphattunk :-))) A jelmezverseny nyertese idén egy légi utaskísérő lett, volt bulira hangolt safety lecture is ;-)


Ha farsangi buliról beszélünk, az emberek általában a jelmezre összpontosítanak. Számomra azonban legalább ilyen fontos kérdés volt az is, hogy mit vigyek, értsd: mit süssek :-) Az ötletet tulajdonképpen két kedves barátnőm "adta": a kakaós csigáról beszélve ugyanis kiderült, hogy nem sok elképzelésük van arról, hogyan is készül :-) Elég vicces volt, ahogy a találkahelyünkön nekiálltam szalvétafeltekeréssel illusztrálni a tésztát, majd egy kiskanállal a felvágást is "megmutattam" :-)

Ezek a csigák direkt picire készültek, hogy csak egy-egy falatnyi nagyságúak legyenek. Most a leveles tészta mellett döntöttem, mert gyorsabb, mint a kelt változat - és én jobban is szeretem :-)

Hozzávalók két tepsi kicsi csigához:

- 0.5 kg leveles tészta (bolti)
- sötét kakaópor
- porcukor
- kb. 15 dkg vaj


A leveles tésztát 2-3 mm vastagra nyújtjuk, és úgy vágjuk, hogy kb. 15-18 cm széles, inkább hosszúkás csíkokat kapjunk. (ettől lesznek kicsik a csigák) Megkenjük a tésztalapokat olvasztott vajjal, rászórunk jó sok kakaóport és a cukrot, majd feltekerjük a hosszabb oldal mentén. A feltekert tésztarudat 1,5-2 cm-es darabokra vágjuk. A kis csigákat sütőpapíros tepsibe tesszük, kis teret hagyva a növekedésnek.


Én sütés előtt kicsit megformáztam a csigákat, nehogy szétnyíljanak és még egyszer átkentem őket olvasztott vajjal. A sütőben 180°C-on kb. 10 perc alatt megsülnek, érdemes figyelni őket és vigyázni, nehogy kiszáradjanak (akár ujjal is meg lehet nézni, nem kell megvárni, hogy teljesen kemény legyen!).

A töltelék egyébként variálható: én az egyik adagra feltekerés előtt narancshéjat reszeltem, egy másik adagot pedig kókuszos csigának készítettem el (kakaópor nélkül, csak vajjal, kókuszreszelékkel és porcukorral).

Ha egy picit hűl, porcukorral megszórható.

Címkék: gasztro hungary kókusz kakaó desszert leveles tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://boriavilagkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr943593536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2010.02.28. 15:54:00

Nagyon fotogének a tepsiben sorakozó "sületlenségek" :)
A kókuszos nekem akkor jobban bejött, de hát ízlések és pofonok...különbözőek.
"A"
süti beállítások módosítása