Szombaton felfedezni indultunk Berlin egyik olyan részére, ahol még csak nagyon keveset jártunk, Kreuzbergbe, ma erről mesélek nektek egy kicsit.

Ebben a kerületben rengeteg török és más nemzetiségű bevándorló lakik, ugyanis nagyon sokáig rendkívül olcsón lehetett lakásokat bérelni itt, és ez vonzóvá tette a negyedet számukra. Kreuzberg egyébként a megosztottság idején Nyugat-Berlinhez tartozott, de elszigetelt, szegény kerületként tartották számon. Később azonban nagyon komoly színterévé vált az alternatív kulturális irányzatoknak, így például innen indult ki a berlini punk-rock mozgalom, Iggy Pop és David Bowie is gyakran látogatták a legendás klubokat. Kreuzberg ma is az éjszakai élet és az alternatív klubok, galériák nagy gyűjtőhelye, ahol rengeteg fiatal és művész él, alkot... Csak egy-két fontosabb látnivaló a közelből: Checkpoint Charlie, Jüdisches Museum, Technikai Múzeum, Platz der Luftbrücke, Topography of Terror, Viktoriapark, török piac a Maybachuferen...

A mi első számú célpontunk a Viktoriapark volt, ahonnan elvileg szuper kilátás nyílik Berlinre és ahol egy (mesterséges) vízesés is található. E parkban található az a kis "hegy", a valóságban csak domb, amely tetején álló keresztről kapta Kreuzberg a nevét (kreuz = kereszt, berg = hegy).

A park eredetileg 1821-ben nyílt, és a hegy tetején egy, a napóleoni háborúknak emléket állító emlékmű is található, melyet K.F. Schinkel építész tervezett.

Szombat délután rengeteg család, baráti társaság sütkérezett a füvön, és mi is egy jót sétáltunk a lankás parkban, megnéztünk minden sétáló kutyát, ilyesmi :-) A park tetejéről, az emlékműből valóban szuper kilátás nyílt a városra, egy kicsit más érzés volt innen, a sok zöld fa fölött látni a Fernsehturmot vagy épp a Potsdamer Platzot, mint amihez eddig szoktunk.

Az egyetlen dolog, ami viszont szokatlan és csúnya látványt nyújtott, az a parkban eldobált sok szemét volt - ilyen sok szemetet még nem nagyon láttunk itt közterületen! Lehet, hogy csak a hétvégi nagy forgalom miatt, de sajnos, elég lelombozó volt. Ettől függetlenül mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy ha erre jár, kiránduljon ki ide, ha szép az idő, mert a kilátásért nagyon megéri.

A park után nem akartunk még hazamenni, így csak elindultunk az orrunk után, sétáltunk. Érdekes élmény volt, hogy bár a házak ugyanolyanok, mint mifelénk is, azok a régi, szépen karban tartott polgári házak, az embernek mégis olyan más érzése volt, ahogy közöttük sétált. Egy idő után megfogalmazódott bennünk, mi a különbség: az emberek, akik között sétáltunk! Sokkal több fiatalt, kisgyerekes családot láttunk, mindenféle (jó értelemben vett) fura figurákat, kalapos elvont-fiúkat, nagy szemüveges lányokat, vagányul öltözött idősebb embereket... :-) Ahogy most olvastam nemrég, valóban itt él a legtöbb fiatal Berlinben, érdekes.

Nagy élet volt az utcákon, mégis olyan nyugis érzés volt a sok hatalmas zöld fa alatt sétálgatni, nézelődni, gondolkodni, vajon milyen lehet az a kávézó, hú, ott egy jó kis étterem, ide majd vissza kell jönni, juj, de finom illata van ezeknek a pörkölt mogyoróknak, milyen király az a cipő, néééézd... :-)

Így huppantunk le egyszer csak mi is egy csendes kis kávézó színes székeibe, amolyan "meglátni és szimpatizálni-elv" alapján :-) Az utca mentén, a kis asztalokon szép virágok álltak, ott díszelgett egy régi, színes-virágos napernyő, bentről könnyű swing zene szólt és a mellettünk lévő kis puffra egy egész kövér macska telepedett le, hogy egy kicsit ő is élvezze ezt a jó kis szombat délutáni napsütést.

Pisti kávézott, én egy nagyon frissítő málnás limonádét ittam, amely valódi málnát, citromot és szódát tartalmazott, és rendeltünk még egy szelet citromos "csízkéket" is, ami tökéletesen savanykásra volt elkészítve.

A kávézóban többféle házi készítésű sütemény és lekvár volt, valamint limonádék, kávék, frissítők rengetege...Ez a hely egy egész kis egyszerű, otthonos hangulatú lokál, kedves kiszolgálással, baráti árakkal, nekünk nem is kellett több, teljesen hatalmába kerültünk az igazi nyári "kreuzbergi" szombat délutánnak :-)

Szombati sétánk ismét egy eredményes kirándulás volt, mely egy igazán szép emlékként kerül elraktározásra. Természetesen gondolom, hogy Kreuzberg sem csak annyi, amennyit most láttunk belőle. Láttuk már a Hermannplatz vagy a Kottbusser Tor "szépségeit" és olvastam is sokat a drogról, a munkanélküliségről, bűnözésről... Mi azonban most egy új berlini érzést éltünk át, és nagyon tetszett! Biztos, hogy visszamegyünk még.

Nektek van kedvenc részetek valamilyen (nagy)városban, országban, ahol olyan különleges, jó érzés lenni? Kíváncsi lennék :-)

Címkék: utazás berlin gasztro természet citrom ezmegaz gasztrotapasztalás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BoriBlog 2010.08.02. 21:17:00

Kátya: A tv-torony mindenhonnan, de nem mindig látható (köd, eső, felhő nehezítik a helyzetet) :-)))

Timus: köszi... de mindenkinek vannak ilyen pillanatai, nem? :-)

Orsi, köszönöm a tippeket!

PartizánOrsi 2010.08.02. 21:17:00

Ha Kreuzberg, akkoe Kiki Bloberg, mi tegnap voltunk itt elöször: http://www.kikiblofeld.de/index.php?id=8
Az étlap a honlaphoz képest jóval kisebb volt és a pizzák 1,5-szer olyan drágák. De a hely este kellemes.

Vagy Freisschwimmer: http://www.freischwimmer-berlin.de/

Vagy Badeschiff (Freischwimmertöl nem messze): http://www.arenaberlin.de/badeschiff.aspx

timus 2010.08.02. 21:17:00

Valahogy úgy el tudom képzelni azt a szombatot... egy kicsit. Az ilyen szombat délutánok jelentik az élet sóját. Tetszik ez az írás!

Kátya 2010.08.02. 21:17:00

Tudtam! Tudtam, hogy innen is látni a TV-tornyot :-D
Na és az a kis kávézó a málnás limcsivel és a CITROMOS CSÍZKÉKKEL, AMI AZ ÉN SZEMÉLYES KEDVENCEM...egyszerűen tündéri!